Thursday 22 December 2011

Malang Memang Takde Bau

aku jatuh motor
kawan aku tunggang
aku bonceng
baru balik dari tempat makan
waktu tu gelap
waktu maghrib tambah pulak mendung
memang gelap
balik kami ikut jalan pintas
lorong pejalan kaki
masa tu takde pejalan kaki
kami guna selambe
entah macam mana terjadi
ribut angin takde
motor kitorang naik jatuh
kami jatuh terhumban
seorang pemandu perempuan nak tolong
Bro, ok ke??
beliau tanya
aku dengan selamba angkat ibu jari(thumb up)
maknenye ok la tu
beliau pergi
kaki kiri ku 'injurt' lagi
seluar koyak
lutut penuh dengan darah merah
kawan aku
bengkak kaki
motor
pemijak bengkok tapi masih hidup
balik bilik
aku cari ubat luka
kawan aku
kaki bengkak
pergi klinik berdekatan
kaki beliau di balut
tapi kami syukur
"ALHAMDULILLAH"
biar luka penuh d badan
yang penting nyawa kami masih di badan
YA
kami masih hidup

p/s:Perjalanan kejadian yang aku singkatkan.Sebuah kisah benar yang aku gubah menjadi tidak benar.

5 comments:

faaizz d. zul said...

berapa kali nak pesan, baca doa naik kenderaan.

hailah~

Kezek said...

aku dah baca doa makan..

izwanyusof said...

awek nak tolong kau kata ok.. chet!..hahaha..

weh,disable la captcha dengan open comment for all..

Kezek said...

sbdssd

Kezek said...

k2..dh tukar..tq wan p..